Manmoncang
MyAlpha
By: Fuad Latip

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 1-Jun-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
[Haikal Bersunat]

 
 
 
Musim cuti sekolah kanak-kanak perempuan gembira. Berbeza dengan sesetengah kanak-kanak lelaki yang sudah mula bersekolah. Mereka terpaksa menempuh satu masa yang menjadi ketakutan selama ini. Walaupun sebenarnya tidaklah ada apa sangat dengan bersunat atau berkhatan ini, tetapi bila menyebut potong "anu" terfikir potong semua "anu" itu. Itu yang menjadikan berkhatan itu satu igauan yang menakutkan.

Haikal steady saja semasa bersunat. Umur dia baru 6 tahun. Haikal, anak saudara aku ini sudah boleh membaca dan menulis dengan lancar sejak berumur 5 tahun lagi.

Haikal: "Pakcu....Haikal dah sunat"
Pakcu: "Baguslah...lepas ni boleh cari awek ramai-ramai"....huhuhuhu
Haikal: *Sengih*


aaa


Tuesday, 31-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
[Hantu Raya]

ORANG KATA HANTU RAYA SERUPA DENGAN KITA. Teka yang mana saya, yang mana hantu raya saya?? Huhuhuhu.

aaa

aaaaaaa


Saturday, 28-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
[Hujan Lebat]

Lebat nyaaaa
Ribut
Seriauuuuu
View all 6 photos...
Lahaula wala quwata Ilah....

Takut bila berada di tingkat 18 di dalam keadaan hujan lebat ni. Semoga Allah sentiasa melindungi hambanya yang lemah dan serba kekurangan ini. Ameen.

Tengok gambar menara tu. Saya berjaya snap gambar tu ketika kilat sedang memancar. Masa tu seram gila. Beranikan diri jugak tunggu kilat tu pancar dan saya pun shoot......

aa
a
aa


Saturday, 21-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
[Tukang Masak Yang Tension]

Tukang masak yang serabai
Bersihkan beras dulu
Siang udang
View all 15 photos...
Bulan ni saya tension tahap langit ke-7. Orang lain murah rezeki tapi saya tak. Bulan ni lah laser printer nak rosak, bulan ni lah kereta nak rosak, bulan nilah kena sakit itu ini, macam-macam lagi. Semua ni dugaan Allah. Tapi bila teringat firman-firman Allah....Alhamdulillah tension jadi hilang.

Quote:
KENAPA AKU DIUJI?
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta." -Surah Al-Ankabut ayat 2-3

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu(menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, dimedan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya(mencapai kemenangan)." -Surah Al-Imran ayat 200

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepadaorang-orang yang khusyuk" -Surah Al-Baqarah ayat 45



aaaJadi sebab tension dah hilang, jom kita main masak-masak.



Friday, 20-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
[Kemuliaan Jumaat]

 
 
 
View all 6 photos...
Jumaat. Hari yang penuh dengan keberkatan. Allah telah mulakan hari ini dengan sinar mentari yang cerah bersemangat. Semoga hari ini penuh dengan keberkatan untuk kita semua. Dimudahkan segala urusan, dimurahkan rezeki dan nikmat.

Gambar diambil dari tingkap bilik pejabat saya.

aa

Quote:
nie mentari pagi ke?awal gilerrr gi opis -Yati
waktu ni dlm kol brape? -(¯`·._.·die££a·._.·´¯)

Ni waktu pagi sekitar 7.00pg. Saya sampai opis setiap hari jam 6.30pg dan akan balik 12.00tgh malam. Harap maklum


[<<  <  1  2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net